Campaniacasa - Reisverslag uit San Giovanni a Piro, Italië van Steggies - WaarBenJij.nu Campaniacasa - Reisverslag uit San Giovanni a Piro, Italië van Steggies - WaarBenJij.nu

Campaniacasa

02 Augustus 2016 | Italië, San Giovanni a Piro

Heerlijk appartement in gebouw met totaal vier appartementen. Zwembad, trampoline, vrij uitzicht op de bergen. Gelegen op loopafstand van een prachtig middeleeuws dorpje San Giovanni a Piro. Het dorpje heeft gangetjes waar je nauwelijks doorheen kunt lopen, zo smal. De straatjes zijn al niet veel breder. Toch weten de lokals zich met hun autootjes er doorheen te wurmen.
Snorkelmogelikkheden te over. Veel aanbod van kleine vissen te zien.
Even een hyperventilatie momentje toen er een murene onder me doorzwom. Wat prachtig!!!
In een paar Slow Food restaurantjes gegeten uit onze Slow Food gids.
Die beoordelingen hebben ons nog niet teleurgesteld! Marina di Camerotte, waar we onder andere heerlijk klaar gemaakte aubergine aten, Valle Dell'Angelo waar we in La Piazzetta aten bij Carmela. Carmela heeft in november vier dagen in Leiden gekookt in het pomino pop-up restaurant. Mendel en ik hebben daar toen ook heerlijk gegeten. Heerlijke groenten op diverse manieren bereid: gegrild, gefrituurd, als gebonden soep.
En in Torre Orsaiai n Da Addamato. In de laatste aten we vrij stevige gerechten. Vnl pasta en vlees.
Ondan Giovanni a Piro aten we bij U Barone, waar we elke ochtend koffie en chocomelk dronken. Een simpel pizzaatje, helemaal prima!