Eolisch eiland - Reisverslag uit Quattro Pani, Italië van Steggies - WaarBenJij.nu Eolisch eiland - Reisverslag uit Quattro Pani, Italië van Steggies - WaarBenJij.nu

Eolisch eiland

09 Augustus 2016 | Italië, Quattro Pani

De Laurana vertrok om 20 uur vanuit Napels. Flinke tijd aan dek gezeten en genoten van de zonsondergang.

Onze bagage paste net aan in de tweepersoonshutten.
De volgende ochtend kwamen we om zes uur aan bij het eerste eolische eiland Stromboli. Via Panarea en Salina kwamen we om tien uur aan op Lipari.

We logeren in agriturismo Tivoli op twintig minuten van de haven in Quadropani. De agriturismo is omringd door planten met geurende bloemen en heeft een terras dat uitkijkt op Salina en nog twee eilanden.

Maria is de eigenaresse van de agruturismo. Ze spreekt zo levendig Italiaans dat non-verbaal prima duidelijk is wat ze bedoelt. Ze zet ons in een FIAT panda en rijdt ons naar Aquacalda. Daar snorkelen we en nemen wat op een terrasje. De drankjes worden allemaal opgediend met een paarse bloem van de bougainville. Zelfs de overheerlijke Pane Cunzato (brood met gesmolten kaas, tonijn, tomaat, kappertjes en rode ui- de Italiaanse variant op de kapsalon) heeft een bloemetje als versiering.

S Avonds eten we op het terras en maakt Maria een smakelijke maaltijd van pasta, courgette en gegrild vlees voor ons.
Een paradijselijke plek!!